RESCUE EUROPE. Italija

Madų savaitė Italijoje

Parengė Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinės mokyklos

specialioji pedagogė, logopedė Vaida Stravinskienė

Projekto Erasmus+ KA2 „REnewable Sustainable CUltural Enterprise in Europe“ veiklos nenumaldomai ritasi į pabaigą... Bet šaltoką žiemos popietę septynios mokinės – Liveta Viršinskaitė, Augustina Kličiūtė, Gabija Pigagaitė, Diana Žilinskaitė, Deimantė Kučinskaitė, Kristina Kuricaitė, Augustė Ostromeckaitė, ir trys pedagogės – pradinių klasių mokytoja Odilija Juzukonienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Gintarė Juzukonienė, specialioji pedagogė, logopedė Vaida Stravinskienė susitiko Vilniaus oro uoste kelionei į Italiją. Šios viešnagės metu laukė paslaptingas madų pasaulis. Modeliuoti, gaminti, demonstruoti aprangos, pagamintos iš antrinių  žaliavų, į Istituto Comprensivo di Inverigo mokyklą susirinko mokiniai ir mokytojai iš Vokietijos, Austrijos, Slovakijos, Anglijos, Ispanijos, Italijos ir Lietuvos.

Įspūdžiais dalinasi viešnagėje dalyvavę mokiniai.

Kelionė prasidėjo gruodžio 10-osios popietę. Išlydimi šlapiai snieguoto oro tikėjomės, kad Italija pasitiks saulėta ir šiek tiek šiltesnė. Nusileidus lėktuvui buvome nemaloniai nustebinti iš dangaus krintančiomis šlapiomis snaigėmis. Po kelionės lėktuvu iki Arosio miestelio keliavome automobiliais. Vairuotojai važiavo labai lėtai, nes snieguotas ir slidus kelias jiems nėra kasdienybė. Sakė, kad sniego pas juos iki mums atvykstant nebuvo jau tris metus. Bet visus ledus ištirpdė mus pasitinkančių italų šeimų narių šypsenos ir šilti pasveikinimai. Susitikę pajudėjome į svečius pas italų šeimą, kur laukė dar šiltesnis priėmimas, vakarienė ir poilsis prieš rytdienos įspūdžius.

Diana Žilinskaitė, 8 kl.

Pirmadienis prasidėjo 7 valandą ryto. Papusryčiavę su svetinga italų šeima keliavome į Arosio miestelio mokyklą. Ten su Salvatore, berniuku, kurio šeimoje gyvenau kelionės metu, kartu dalyvavome pamokoje. Vėliau visų šalių vaikai ir mokytojai buvome pakviesti į iškilmingą atidarymą. Maloniai nustebino mokyklos orkestro atliekami visų projekte dalyvaujančių šalių himnai bei dovanėlės. Vėliau snieguotomis miestelio gatvėmis ėjome aplankyti Arosio miestelio bažnyčios. Pasigrožėję ir šiek tiek sušilę, keliavome į dar šiltesnį priėmimą pas miestelio Merę.

Grįžę į mokyklą dekoravome drabužius įvairiais įprastai jau nebetinkamais naudoti daiktais. Tą dieną gaminome stilingą kepuraitę, dekoruotą senais kompaktiniais diskais. Kitas darbelis buvo marškinėliai su užrašu ERASMUS bei apranga (kelnės ir marškinėliai), kurią puošėme LEGO kaladėlėmis ir varžtais.

Vakare grįžome pas svetingąją italų šeimą. Vakarienei buvo paruošti tradiciniai ilališki makaronai. Susėdę prie stalo dalinomės dienos įspūdžiais.

Liveta Viršinskaitė, 9 kl.

Ankstų antradienio rytą papusryčiavę kartu su mergaite, kurios šeimoje gyvenau, ėjome į mokyklą. Abi dalyvavome italų kalbos pamokoje. Po pirmos pamokos visų šalių vaikai ir suaugusieji sėdome į autobusą ir vykome į Como miestą. Pakeliui akis džiugino snieguotos kalnų viršūnės. Šiame mieste aplankėme Šilko muziejų. Jame nuėjome ilgą šilkinės skarelės kelią nuo vikšro iki nuostabios medžiagos. Vėliau dalyvavome audimo pamokoje Istituto Tecnico  Industriale Paolo Carcano di Como, grožėjomės studentų siūtais drabužiais, gamintais aksesuarais. Po pietų galėjome pasivaikščioti po Como senamiestį, pasigrožėti Katedra, Como ežeru, kurio ilgis apie 40 km. Vakare šventinis miesto centras sužibo pasakiškomis Kalėdinėmis šviesų instaliacijomis ant pastatų. Taip užburti lyg pasakos fėjos praleidome nuostabią dieną Como mieste. Vakare mūsų grįžtančių laukė „naujosios“ šeimos. Pasidalinę įspūdžiais ir pavakarieniavę linkėjome vieni kitiems buona notte ir ėjome ilsėtis prieš kitą pilną įspūdžių dieną.

Deimantė Kučinskaitė, 9 kl.

Trečią dieną mes keliavome į antrą pagal dydį Italijos miestą Milaną. Kelionę pradėjome mokyklos kiemelyje, kur sulipome į autobusą ir patraukėme Milano link. Važiavome beveik dvi valandas, kol galiausiai pasiekėme savo pirmąją stotelę, Leonardo da Vinčio mokslo ir technologijų muziejų. Muziejus įsikūręs XVI a. vienuolyne. Muziejus labai didelis, jį apeiti ir susipažinti su išradimais prireikė net pusantros valandos. Papietavę restorane ėjome link Milano Katedros (Duomo di Milano). Katedra mus visus pribloškė savo didybe. Tokios Lietuvoje tikrai nerasi. Ją statė net 600 metų! Apžiūrėjome Milano senamiestį. Šventiniu laikotarpiu buvo labai daug žmonių, aplink tviskėjo parduotuvių vitrinos, smagiomis melodijomis ir šurmuliu viliojo Kalėdinė mugė. Ši diena buvo viena iš įspūdingiausių man, nes pamačiau daug nuostabių vaizdų, išradimų, paveikslų. Labai dar norėčiau čia sugrįžti.

Augustina Kličiūtė, 8 kl.

Ketvirtadienio rytą papusryčiavę su šeima vykome į mokyklą. Kartu su naująja drauge dalyvavau anglų kalbos pamokoje.

Vėliau mokykliniu autobusu vykome į miške įrengtą Nibbio paukščių žiedavimo stotį. Pasivaikščioję miško takeliais ir pasiklausę paukščių čiulbėjimo, užsukome į trobelę, kurioje mus vaišino arbata ir tradiciniu italų kalėdiniu Panettone pyragu.

Pasigrožėję gamta, grįžome į mokyklą ir tęsėme darbelių gamybą. Šią dieną buvome tikri rūbų dizaineriai – siuvome, klijavome, rišome sukneles iš plastiko ir spalvotų šiukšlių maišų.

Vakare mokyklos valgykla virto tikra madų demonstravimo aikštele. Visų šalių atstovai pristatė savo sukurtus ir pagamintus drabužius iš antrinių žaliavų, vaišinomės tradiciniais itališkais patiekalais bei klausėmės itališkų dainų, kurias atliko senjorų ansamblis.

Kristina Kuricaitė, 9 kl.

Penktadienis tradiciškai prasidėjo pirmąja pamoka. Šį kartą kartu su italų mokiniais bandėme suprasti dailės istorijos paslaptis. Pabuvojusi jų pamokose supratau, kad italų mokiniai labai triukšmingi. Vėliau kiekviena šalis turėjo aplankyti net 9 klases, kiekvienoje po 10 minučių. Klasėse italų mokiniai pristatinėjo Erasmus projekte dalyvaujančios šalies ypatumus: legendas, žymius žmones, papročius, patiekalus, muziką. Labiausiai širdį palietė Lietuvos pristatymas. Labai įdomus jausmas užliejo klausantis ir stebint pristatymą apie mus pačius iš italų lūpų. Vėliau, papietavę mokyklos valgykloje, skubėjome į salę. Atrodė dar visai ką tik visi susitikome, o dabar jau rinkomės atsisveikinti. Pasidžiaugėme atliktais darbais, šiltais susitikimais, ir sutarėme susitikti Ispanijoje, baigiamajame Erasmus projekto susitikime. Po iškilmingos dalies dar neskubėjome vieni kitiems mojuoti baltomis nosinaitėmis. Visi sugužėjome į autobusą ir vykome pasivaikščioti po dar vieną Italijos stebuklą – Inverigo miestą. Ten aplankėme Fondazione Don Carlo Gnocchi pensioną neįgaliems vaikams, kuris įsikūręs senoviniame dvare pasakiško peizažo apsuptyje. Giliai kvėpavome eidami kiparisų alėja. Diena baigėsi. Grižome į mus svetingai priėmusias pasisvečiuoti šeimas. Dar kartą pabuvome italų šeimų dalele, pajutome jų dvasią. Pastebėjau, kad jie visada stengiasi pusryčiauti ir vakarieniauti kartu visa šeima, daug bendrauja prie stalo, aptaria rūpimiausius tos dienos klausimus. Visi rytai ir vakarai praleisti su jais buvo šilti ir malonūs.

Augustė Ostromeckaitė, 7 kl.

Štai ir šeštadienis, atgal į Lietuvą. Arosio viešbučio kiemelyje būriavomės vaikai, mokytojai ir išlydintys tėvai. Mažieji broliukai ir sesutės net pravirko supratę, kad viešnios iš Lietuvos jau ruošiasi namo. Atsisveikinimo ašaros suspindo ir mūsų akyse. Savaitė Italijoje pralėkė labai greitai. Susėdome į automobilius ir vykome į oro uostą. Mūsų skrydis nevėlavo. Taip susiklostė, kad aš lėktuve vienintelė sėdėjau ne su savo grupe. Šįkart prie manęs atsisėdo moteris su dukrele. Buvo linksma šnekučiuotis ir stebėti čiauškančią mažylę. Jos skrido aplankyti močiutės Lietuvoje, o aš namo. Namo, kupina geriausių įspūdžių. Ačiū visiems už šią kelionę.

Gabija Pigagaitė, 8 kl.

Ataskaita po mobilumo Italijoje.